Daugavpils 11.pamatskola
Projekti
.........................................................................
Projekts "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai"(Nr.8.3.4.0/16/I/001)
Izglītības kvalitātes valsts dienests īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" - PuMPuRS, lai mazinātu to bērnu un jauniešu skaitu, kas pārtrauc mācības un nepabeidz skolu. Paredzēts iesaistīt vismaz 80 % pašvaldību, aptverot 614 vispārējās un profesionālās izglītības iestādes. Projekts veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus identificētu bērnus un jauniešus ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu.
Projekta īstenošanas laiks: 1.10.2018. – 31.12.2023.
Plašāka informācija par projektu >>> www.pumpurs.lv
.............................................................
2022./2023. mācību gads
2022./2023. mācību gadā Daugavpils 11.pamatskola turpina darbu projektā "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" - PuMPuRS, sniedzot atbalstu 12 pamatskolas skolēniem. Projektā ir iesaistīti 5 pedagogi.
* * *
Pārskats par projekta darbību (01.02.2023.)
No 2018. g. oktobra līdz 2022.g. decembrim Daugavpils 11. pamatskolā darbojās projekts PuMPuRS, kas piedāvāja 62 vietas skolēniem pilnīgot zināšanas, prasmes un iemaņas, ka arī kļūt pozitīvi motivētiem. Projektu īstenoja 8 pegagogi. Par projekta nozīmīgumu liecina dati, ka daži izglītojamie vairākus gadus nepārtraukti apmeklēja individuālās nodarbības. Konsultācijas un dialogs ar skolotājiem rosināja viņus aktīvāk iesaistīties skolas dzīvē, uzlabot sekmes daudzos mācību priekšmetos. Skolēniem tika dota iespēja piedalīties pilsētas Jaunatnes nodaļas darbībā, attīstīt komunikācijas prasmes un sociālās iemaņas pilsētas mērogā.
Projekta īstenošanas laikā: 9 no 47 izglītojamajiem tika iesaistīti vienu reizi;
16 no 47 izglītojamajiem tika iesaistīti divas reizes;
22 no 47 izglītojamajiem tika iesaistīti vairākas reizes:
3 reizes – 5 no 47
4 reizes – 10 no 47
5 reizes – 2 no 47
6 reizes – 5 no 47.
Visā projekta īstenošanas laikā izglītojamajiem tika sniegtas konsultācijas un konsultatīvā atbalsta pasākumi:
2018./2019.m.g. 1.sem. |
526 |
2018./2019.m.g. 2.sem. |
853 |
2019./2020.m.g. 1.sem. |
628 |
2019./2020.m.g. 2.sem. |
865 |
2020./2021.m.g. 1.sem. |
476 |
2020./2021.m.g .2.sem. |
657 |
2021./2022.m.g. 1.sem. |
283 |
2021./2022.m.g. 2.sem. |
409 |
2022./2023.m.g. 1.sem. |
408 |
Kopā: |
5105 |
Paldies skolotājiem un skolēniem par sadarbību!
Informāciju sagatavoja projekta "Pumpurs" koordinatore M. Ruskova
Ziemassvētku rotājumi (01.12.2022.)
9. klases izglītojamie N.Krapans, A.Novikovs, G.Paškevičs aktīvi piedalījās skolas noformējumā Ziemassvētkiem. Ķīmijas stundā viņi izveidoja svečturus no cementa.
Informāciju sagatavoja projekta "Pumpurs" koordinatore M.Ruskova
Fotoorientēšanās sacensības (26.09.2022.)
Daugavpils 11. pamatskolas 9. klašu izglītojamo komanda, kuru vidū ir projekta “Pumpurs” dalībnieki Maksims Jasjukevičs un Edgars Ivanovs piedalījās pilsētas pasākumā „Fotoorientēšanās sacensības”, kas notika 2022.gada 24. septembrī.
Orientēšanās laikā dalībniekiem bija jāatrod noteikti punkti pēc fotogrāfijām. Visai komandai bija jānofotografējas ar šiem objektiem noteiktajā pozīcijā. Dalībniekiem bija jāveic dažādi uzdevumi, kuru rezultāti tika reģistrēti un deva papildus punktus.
Informāciju sagatavoja projekta "Pumpurs" konsultante N.Kleščonoka.
Pārskats par projekta darbību (26.08.2022.)
Projektā iesaistīto izglītojamo skaits
2018./ 2019.m.g. |
2019./ 2020.m.g. |
2020./ 2021.m.g. |
2021./ 2022.m.g. |
2022./ 2023.m.g. |
kopā |
18 |
18 |
14, no tiem 4 izgl. – 3 gadi
3 izgl. – 2 gadi
7 izgl.- 1 gads. |
13, no tiem 2 izgl. – 3 gadi
3 izgl. – 2 gadi
8 izgl.- 1 gads. |
12, no tiem
8 izgl. – 2 gadi
4 izgl.- 1 gads. |
62 |
Apzināta motivācija mainīt sevi un savu dzīvi, veicināt izpratni par izglītības nozīmi nākotnes profesionālajā kontekstā – tas ir pedagogu un izglītojamo sadarbības principi mūsu skolā. Projekta ietvaros individuālu atbalstu mācību stundās un ārpus tām saņēmuši skolēni, kuriem bija ievērojams risks nepabeigt skolu. Attālināto mācību laikā audzēkņiem tika dota iespēja saņemt konsultatīvo atbalstu attālinātā režīmā. Skolotāji ir gandarīti, ka visi skolēni - 2021./2022. mācību gada projekta dalībnieki - tika pārcelti nākamajā mācību klasē.
.........................................................................
2021./2022. mācību gads
Izglītojamo atsauksmes par piedalīšanos projektā (30.05.2022.)
Aleksandrs Kločkovs par līdzdalību projektā PuMPuRS stāsta:
„Projektā esmu jau trīs gadus, un tā bija laba pieredze un atbalsts nezaudēt interesi un motivāciju dažos mācību priekšmetos.
Īpaša uzmanība tika pievērsta valodām, jo man to apguve sagādāja nelielas grūtības. Esmu pateicīgs skolotājiem par iespēju papildus apgūt latviešu, krievu un angļu valodu.
Tagad man ir daudz vieglāk formulēt domu, to pamatot un argumentēt, vairs nekautrējos piedalīties dialogos un diskusijās par piedāvāto tēmu. Daudz laika veltījām gramatiski un stilistiski pareizai rakstu valodai. Uzskatu, ka tagad pietiekami labi spēju veidot teikumus gan rakstos, gan runā.” / 9.a klases audzinātāja Inara Moiseja/
Aleksandra Ivanova projektā “PuMPuRS” piedalās pirmo gadu. Izglītojamā ir radoša, viņai labāk patīk un padodas vizuālā māksla, dizains un tehnoloģijas. Dalība projektā un dialogs ar skolotājiem palīdzēja A. Ivanovai uzlabot sekmes mācību priekšmetos un radoši izpausties. Par savu dalību projektā “PuMPuRS” stāsta pati A. Ivanova.
- Kā tev palīdzēja projekts "PuMPuRS"?
- Projekts "PuMPuRS" palīdzēja uzlabot sekmes mācību priekšmetos. Skolotāji, ar kuriem es sadarbojos šajā projektā, atbalstīja mani mācībās un iedrošināja piedalīties dažādos konkursos, piemēram, viens no pēdējiem bija vizuālās mākslas konkurss izstāde “Cietoksnis. Vakar. Šodien. Rīt“, un es ļoti lepojos, ka mans darbs iekļuva nominācijā “Realitāte”. Jebkurš apmeklētājs to var aplūkot izstādē Daugavpils Jaunbūves bibliotēkā.
Esmu pateicīga, ka man ir iespēja piedalīties šajā projektā, kurš palīdz mērķu sasniegšanā. / Pedagogs - konsultants Natālija Šope/
Projekta „PuMPuRS” dalībniekam Edgaram Ivanovam bija nepieciešams atbalsts mācībās un pastāvīga kontrole. Individuālās nodarbības, konsultācijas un dialogs ar skolotājiem rosināja viņu aktīvāk iesaistīties skolas dzīvē, uzlabot sekmes mācību priekšmetos, kā arī piedalīties volejbola pulciņā un gūt panākumus skolas turnīrā Olimpiskā mēneša ietvaros, izcīnot godalgoto vietu.
Par savu dalību projektā Edgars saka, ka tas viņam ir palīdzējis uzlabot sekmes, izpausties sportā, attīstīt komunikācijas prasmes un sociālās iemaņas. / Pedagogs - konsultants Natālija Kleščonoka/
* * * * * * *
Pārskats par projekta darbību (25.10.2021.)
Projektā iesaistīto izglītojamo skaits
2018./2019.m.g. |
2019./2020.m.g. |
2020./2021.m.g. |
2021./2022.m.g. |
kopā |
18 |
18 |
14, no tiem: 4 skolēni – 3 gadi; 3 skolēni – 2 gadi; 7 skolēni – 1 gads. |
13, no tiem: 2 skolēni – 3 gadi; 3 skolēni – 2 gadi; 8 skolēni – 1 gads. |
58 |
2020./2021. mācību gadu veiksmīgi pabeidza visi 14 skolēni - projekta dalībnieki, no tiem 6 cilvēki ieguva apliecību par vispārējo pamatizglītību.
Priecē 9.a klases skolnieka Deniela Grosberga sasniegumi. Viņš strādāja projektā trīs gadus, aktīvi piedalījās pilsētas Jaunatnes nodaļas darbībā: organizēja sporta pasākumus, līdz ar to popularizēja projekta darbību. Skolnieks tika apbalvots ar daudzām pateicībām un vērtīgām balvām. Šī aktivitāte ļāva viņam pārvarēt valodas barjeru, rast pozitīvu motivāciju mācībām, kā arī uzlabot mācību sasniegumus.
2020./2021. mācību gadā projektā bija iesaistīti septiņi pedagogi, kuriem ir speciālā izglītība un vairāku priekšmetu skolotāju kvalifikācija. Nepiespiesta atmosfēra konsultāciju laikā veicina dialogu un dod iespēju ieklausīties teiktajā un sadzirdēt vienam otru, kopīgi meklējot problēmu risinājumus. Tas ir galvenais faktors, kuru skolotāji izmanto, strādājot šajā projektā.
Informāciju sagatavoja direktores vietniece Marina Ruskova
* * * * * * *
2021./2022. mācību gadā Daugavpils 11.pamatskola turpina darbu projektā "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" - PuMPuRS, sniedzot atbalstu 13 pamatskolas skolēniem. Projektā ir iesaistīti 6 pedagogi.
.........................................................................
2020./2021. mācību gads
Sīkāka informācija par projektu
Projekts “PuMPuRS” savā darbā veicina ilgtspējīgas sadarbības sistēmas veidošanu starp pašvaldību, skolu, pedagogiem un vecākiem, lai laikus identificētu bērnus un jauniešus ar risku pārtraukt mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu. Projekta ietvaros pedagogiem tiek sniegta iespēja profesionāli pilnveidoties un stiprināt prasmes darbam ar jauniešiem, kā arī šobrīd ir izstrādāti 6 metodiskie līdzekļi, par kuriem tiek piedāvātas profesionālās pilnveides darbnīcas. Metodiskie līdzekļi ir pieejami mājas lapā www.pumpurs.lv sadaļā Informatīvie materiāli.
* * * * * * *
2020./2021. mācību gadā Daugavpils 11.pamatskola turpina darbu projektā "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" - PuMPuRS, sniedzot atbalstu 14 skolēniem, lai viņi spētu sasniegt labākus rezultātus mācībās.
Kursi pedagoģiem (01.02.2021.)
No 28. janvāra līdz 2.februārim Daugavpils 11.pamatskolā tika organizēti kursi Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotā projekta “PuMPuRS” ietvaros; tos nodrošina Mūžizglītības un kultūras institūts "Vitae" sadarbībā ar organizāciju „Radošuma pils”.
Kursu mērķis ir veicināt pedagogu izpratni par diferencētu, individualizētu un personalizētu pieeju:
Supervīzija (01.12.2020.)
1. decembrī Daugavpils 11. pamatskolas astoņi pedagogi piedalījās supervīzijā projektā PuMPuRS iesaistītajai atbalsta komandai.
Supervīzijas mērķis: pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risku identificēšanā, paaugstināt pedagogu pašefektivitāti darbā ar priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskiem pakļautajiem izglītojamiem, kā arī veicināt pedagogu prasmi apzināties savus resursus, lai mazinātu izdegšanas sindroma riskus.
Nodarbību vadīja supervizitore Ingrīda Buiķe.>>> Plašāka informācija šeit.
Pedagoga kompetence un efektivitāte mūsdienu pedagoģiskajā realitātē (30.10.2020.)
2020. gada 19. un 20. oktobrī ESF projekta “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” ietvaros skolotāja Svetlana Skripnika iesaistījās trešajā ciklā profesionālās kompetences pilnveides programmā “Pedagoga kompetence un efektivitāte mūsdienu pedagoģiskajā realitātē”.
Šīs programmas mērķis bija pilnveidot pedagogu izpratni par rīcībspēju izglītības vidē atbilstīgi sabiedrības attīstības tendencēm un mūsdienu pedagoģiskai realitātei.
.........................................................................
2019./2020. mācību gads
2019. gada 16. septembrī Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" PuMPuRS sāk jauno 2019. /2020. mācību gadu.
Veidojot atbalstošu un iekļaujošu skolas vidi ikvienam skolēnam, Daugavpils izglītības pārvalde piedāvā projekta dalībniekiem lielisku iespēju iesaistīties pilsētas jauniešu aktivitātēs: attīstošu spēļu klubā, keramikas, fotomākslas, rokdarbu, veselīga dzīves veida, sporta deju nodarbībās. Sekojot projekta moto “Esi drosmīgs. Pamani. Ieklausies. Atbalsti”, desmit mūsu skolas skolēni nolēma atbalstīt pilsētas iniciatīvu un pārbaudīt gan savas intereses, gan rakstura stiprumu.
Supervīzija Daugavpils 11.pamatskolā (03.12.2019.)
Projekta SAM 8.3.4. o/16/I/001“Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (PuMPuRS) ietvaros tā pārstāve - Rīgas Stradiņa universitātes Profesionālās Maģistra studiju programmas “Supervīzija” vadītāja Baiba Pumpiņa 2019.gada 3.decembrī organizēja supervīziju Daugavpils 11.pamatskolas pedagogiem un IAP (individuālo atbalsta plānu) sagatavotājiem.
Supervīzijas laikā dalībnieki saņēma konsultatīvo atbalstu ar profesionālo darbību saistītajos jautājumos:
sadarbības veidošanā ar projektā iesaistītajiem audzēkņiem,
darba stratēģijas, profesionālās efektivitātes paaugstināšanā,
stresa faktoru un izdegšanas mazināšanā,
komandas darbā,
dažādos ar darbu saistītos emocionālajos jautājumos.
· Attīstošo spēļu klubs (05.12.2019.)
ESF
projekta Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas
samazināšanai” (PuMPuRS) ietvaros Daugavpils pašvaldība no 01.10.2019. līdz
01.12.2019. īstenoja
Jaunatnes iniciatīvas projektu „Attīstošo spēļu klubs” (projekta īstenotājs:
biedrība „IIC DINO”, vadītājs Artjoms Pučinskis).
Pateicamies 8.a klases skolēniem Sofijai Stankevičai un Denielam Grosbergam par
aktīvu piedalīšanos pilsētas jauniešu aktivitātēs „Brīvs un prātīgs 2019”.
.........................................................................
2018. / 2019. mācību gads
Daugavpils 11. pamatskola šajā projektā iesaistījās 2018. gada oktobrī. Tajā piedalās 18 skolēni no sestās līdz devītai klasei. Katram projektā “PuMPuRS” iesaistītajam izglītojamajam pedagogs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu, kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos pasākumus šo risku mazināšanai.
· Pieredzes apmaiņas seminārs (17.04.2019.)
16.04.2019. Daugavpils Izglītības pārvaldē notika Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” PuMPuRS dalībnieku pieredzes apmaiņas seminārs. Daugavpils 6. vidusskolas, 10. vidusskolas, 12. vidusskolas, 16. vidusskolas, 17. vidusskolas, Centra vidusskolas, Vienības pamatskolas un 11. pamatskolas pedagogi dalījās pozitīvās prakses pieredzē mācību procesa organizēšanā un uzraudzībā savā izglītības iestādē. Secinājums – projekta aktivitātes sniedz atbalstu izglītojamajiem mācību pārtraukšanas samazināšanai un mācību sasniegumu uzlabošanai.
.........................................................................