Daugavpils 11.pamatskola
Karjeras izglītība
.........................................................................
Bērni bieži mēdz prātot, par ko kļūs, kad izaugs lieli. Viņu nākotnes sapņu nodarbošanās ir ļoti dažādas - ārsti, dārznieki, pārdevēji, elektriķi un daudz, daudz citu profesiju.
Izglītības iestāde un ģimene ir pirmās institūcijas, kurās bērns saskaras ar jēdzieniem "karjera" un "karjeras izglītība", kurās viņš mērķtiecīgi tiek gatavots sava nākotnes ceļa izvēlei.
Karjera ir cilvēka resursu efektīva izmantošana dzīves mērķu sasniegšanai, cilvēka mērķtiecīga darbība savu kompetenču pilnveidei un izpausmei visa mūža garumā. Tas ir nepārtraukts mācīšanās un attīstības process. Citiem vārdiem, tā ir cilvēka virzība visa mūža garumā gan sociālajā, gan profesionālajā jomā ("Karjeras izglītība skolā. Pieredze 2009'', 2010).
.............................................................
Skolas karjeras konsultante Ilona Kokina. Darba laiks: piektdienās no plkst.14:30 līdz plkst.15:30. ......................................................... 2020. / 2021. mācību gadsDaugavpils būvniecības tehnikuma Komunikācijas un karjeras centra nodarbība „Būvē savu karjeru pats!” (26.02.2021.)
Daugavpils 11. pamatskolas 9. klases izglītojamajiem 2021. gada 25. februārī ZOOM platformā tika piedāvāta karjeras nodarbība ar pedagogu karjeras konsultanti Lindu Pudāni ar mērķi iepazīstināt skolēnus ar būvniecības nozares profesijām, karjeras un tālākizglītības iespējām.
Nodarbības gaitā kopā ar skolēniem tika meklētas atbildes uz jautājumiem „Kas ir karjera?”, „Kā dzīves ceļā veidojas katra cilvēka karjeras stāsts? Kas to nosaka?”.
Tika iepazītas būvniecības profesijas, runāts par projektēšanu un plānošanu, ko veic arhitektūras tehniķis un interjera dizainera asistents, par būvdarbiem un inženierkomunikāciju ierīkošanu, ko veic ēku būvtehniķis, apdares darbu tehniķis, inženierkomunikāciju tehniķis, siltumapgādes un apkures sistēmu tehniķis. Skolēni tika iepazīstināti ar transportbūvju būvtehniķa, lokmetinātāja, automehāniķa, spēkratu mehāniķa un transportlīdzekļu krāsotāja profesijām. Visas minētās profesijas iespējams apgūt Daugavpils būvniecības tehnikumā.
Nodarbības noslēgumā katrs skolēns varēja pārbaudīt savas zināšanas un sacensties, piedaloties interaktīvā tiešsaistes viktorīnā par profesijām un tālākizglītības iespējām tehnikumā.
Karjeras nedēļa. Laika periods 26.10. 2020. - 30.10. 2020. (30.10.2020.)
Klase |
Aktivitāte |
Metode |
Dalībnieku skaits |
1.a |
29. oktobrī 1. klases skolēni karjeras nedēļas ietvaros piedalījās interaktīvajā spēlē par profesijām. Daudziem bērniem tā bija pirmā pieredze darbā ar datoru. Aktivitātē piedalījās 15 skolēni. 28. - 30. oktobrī 18 pirmklasnieki karjeras nedēļas ietvaros piedalījās Daugavpils Būvniecības tehnikuma aktivitātē „Iepazīsti profesiju!”. |
Interaktīvā spēle
Daugavpils Būvniecības tehnikuma aktivitāte |
15
18 |
2.a |
30. oktobrī 2.a klasē notika karjeras nedēļai veltīts pasākums “Profesiju pasaulē”. Izglītojamie aktīvi iesaistījās didaktiskajās spēlēs “ Profesiju pasaulē”, “Kaķis maisā”, minēja mīklas un zīmēja. |
Didaktiskās spēlēs “ Profesiju pasaulē” |
17 |
3.a |
29. oktobrī 3.a klasē karjeras nedēļas ietvaros tika organizēta klases stunda ”Profesiju daudzveidība”, kur skolēni uzzināja par dažādām profesijām. Skolēniem bija piedāvāta didaktiskā spēle „Profesiju pasaulē”. Bērni izveidoja zīmējumus ”Mana vismīļākā profesija”. |
Didaktiskā spēle Zīmējumu konkurss |
20 |
4.a |
27. oktobrī 4.a klasē karjeras nedēļas ietvaros tika organizēta klases stunda ”Profesiju pasaulē”, kur skolēni uzzināja par dažādām profesijām. Skolēniem bija piedāvāta viktorīna „Profesiju pasaulē”. Bērni izveidoja klases „Profesiju tīklu” un paskaidroja, kādas rakstura īpašības nepieciešamas un kuri mācību priekšmeti ir svarīgi, lai apgūtu šo profesiju. |
Klases stunda |
20 |
5.a |
Klases stunda. Tēma "Profesiju piemērotība raksturam un temperamentam ".
|
Klases stunda Darbs gupās Klases stunda (attālināti, Zoom platformā) |
22
22 |
6.a |
Karjeras nedēļas ietvaros 6.a klase uzzināja papildus informāciju par
dažādām profesijām. |
Klases stunda Darbs gupās |
24 |
|
|
|
Kopā : 136 |
Klase |
Aktivitāte |
Metode |
Dalībnieku skaits |
7.a (1. gr.)
7.a (2. gr.) |
29.10. 2020. Klases stunda "Profesijas laiku lokā". Skolēnu zināšanu par daudzām profesijām pilnveidošana un redzesloka paplašināšana, lai gatavotu izglītojamos apdomīgai profesijas izvēlei. 30. 10. 2020. Klases stunda . Profesiju pasaule (informatīvā stunda: kur un kā meklēt informāciju par profesijām). http://www.profesijupasaule.lv/pw-search?categ_type=13057&search_field= Tika piedāvāts iepazīties ar profesijām un tajās strādājošo cilvēku darba aprakstiem. |
Klases stunda (attālināti, Zoom platformā) Izskaidrojoši ilustratīvā metode (prezentācija) Kolāža |
13 izglītojamie
14 izglītojamie
|
8.a (2. gr.)
8.a (1. gr.) |
15. 10. 2020. Profesiju daudzveidība. Savu interešu, prasmju, spēju apzināšana un novērtēšana. Mērķis. Iepazīties ar dažādu profesiju lomu sabiedrības dzīve; apzināties zināšanu nozīmi nākotnē. Darba gaita. Skolēniem tika piedāvāta aptauja, lai viņi novērtētu savas spējas un noteiktu, kā viņiem vieglāk uztvert informāciju (audiāli, vizuāli vai kinestētiski). Tika piedāvāta prezentācija par profesiju daudzveidību. Skolēni strādāja grupās, veidoja plakātu par sev tuvām un iespējamām profesijām, apzinājās, kādas zināšanas un prasmes būs nepieciešamas, lai to apgūtu. Karjeras nedēļas ietvaros 30.10. 2020. tika novadīta klases stunda ,,Lietišķie raksti - darba sludinājumu pētīšana''. |
Klases stunda
Aptauja, darbs grupās, vizuālizācija
Klases stunda |
14 izglītojamie
19 izglītojamie
|
9.a (2. gr.)
9.a (1. gr.)
9.a (1. gr.)
9.a (1. gr.) |
28.10.2020. Klases stunda “Karjeras iespējas”.
30.10.2020. Klases stunda "Kura no profesijām man tuvāka".
19.11. 2020. nodarbība ar Ceriņu bibliotēku "Svēts mantojums: šī zeme mūsu tautai"
27.10.2020. Angļu valodas stunda. Tika piedāvāts lasīt intervijas ar profesiju pārstāvjiem un noskaidrot, kur jāmācās, lai apgūtu kādu no šīm profesijām. |
Klases stunda Prezentācija un diskusija Aptauja, diskusija, darbs ar interneta materiāliem, pašnovērtējums
ZOOM platformā ar Ceriņu bibliotēku
Viktorīna |
12 izglītojamie
18 izglītojamie
18 izglītojamie
15 izglītojamie
|
KARJERAS NEDĒĻAS PLĀNOJUMS LAIKĀ
no 2020.gada 26.10. līdz 30.10.
Norises laiks |
Klase |
Skolēnu skaits |
Pasākums, aktivitāte, mācību ekskursija |
Atbildīgais |
29.10. |
1.a
|
18 |
Interaktīvā spēle “Profesijas”. |
J. Ribakova V. Muravickis |
30.10. |
2.a |
20 |
Didaktiskās spēles “Profesiju pasaulē”. |
S. Skripnika V. Muravickis |
29.10. |
3.a |
22 |
Klases stunda „Profesiju daudzveidība”. |
V. Anoškova |
27.10. |
4.a |
22 |
Klases stunda “Profesiju pasaulē”. |
M. Popova |
15.10. |
5.a |
23 |
Grupu darbs “Profesija un mans raksturs”. |
J. Ribakova |
29.10. |
6.a |
24 |
Klases stunda “Prasmes un iemaņas manai turpmākai profesijai”. |
A. Šņucina |
09.10 |
6.a (2.gr.) |
13 |
Pasākums “Kas tas ir – būt par policistu?” LCB filiāle , Ceriņu bibliotēka. |
I. Jaskeviča I. Moiseja |
29.10. |
7.a (1.gr.) |
16 |
Nodarbība "Senās profesijas" (virtuālā ekskursija ). Kolāža “Profesijas lomās”. |
I. Putina |
30.10 |
7.a (2.gr.) |
14 |
Integrētā klases stunda “Profesiju pasaulē”. |
J. Lucijanova |
16.10. |
8.a(1.gr.) |
19
|
Klases stunda “Pieprasītākās profesijas Latvijā un pasaulē”. |
I. Jaskeviča |
29.10. |
8.a(2.gr.) |
20 |
Klases stunda “Profesiju daudzveidība”. |
I. Moiseja |
23.10.
27.10. |
9.a(1.gr.) |
18 |
Klases stunda Ķura no profesijām man tuvāka ”. Angļu valodas stunda. Viktorīna. |
J. Lucijanova O. Bančenkova |
28.10. |
9.a (2.gr.) |
14 |
Klases stunda “Profesiju pasaulē” (spēle, radošais darbs). |
O. Baranauskiene |
Informāciju sagatavoja karjeras konsultante I. Kokina
.........................................................
2019. / 2020. mācību gadsSkolēniem tiek veidotas sekojošas prasmes:
izvirzīt mērķus,
noteikt uzdevumus mērķa sasniegšanai un prasmju pilnveidošanai.
Izglītojamie ieguva prasmi vērtēt sevi un klasesbiedrus, lai izvēlētos atbilstošu profesiju. Veidota arī kritiskās domāšanas un pašizvērtēšanas prasme.
* * * * * * *
Arhitektūras un būvniecības nozares specifika (17.02.2020.)
Daugavpils 11. pamatskolas 8.-9. klašu izglītojamajiem 12. un 13. februārī darba tirgus izpētes nodarbībā „Vides veidošanas un pārvaldības profesiju pasaule” bija iespēja iepazīties ar arhitektūras un būvniecības nozares specifiku. Īpaši interesanta šī aktivitāte bija jauniešiem, kuri plāno savu nākotni saistīt ar būvniecību un inženierzinātnēm. Jaunieši uzzināja par to, kas ir ainavu arhitektūra un plānošana, kādas ir atšķirības starp arhitektu un ainavu arhitektu, kādas ir izglītības un prakses iespējas. Nodarbību vadīja biedrības „Gallerhof” pārstāvis Viktors Galers.
2019./2020. mācību gadā no 02.09.2019. līdz 31.01.2020. tika organizēti sekojoši pasākumi:
14.10.2019.-18.10.2019. Karjeras nedēļa (1. - 9. kl.);
Klases stundas; ,,Nākotnes profesijas;
Zīmējumu izstāde “Mana nākotnes profesija” ( 1. - 4. kl.);
06.11.2019. Apmeklējām dzīvnieku patversmi (6., 8. kl.) ;
04.12.2019. Profesija - pilots. Tikšanas ar starptautisko līniju pilotu Iļju Podkolzinu (6.-7.kl.)
28.01.2020. Profesija - pilots. Tikšanas ar starptautisko līniju pilotu Iļju Podkolzinu (8.-9.kl.)
Aktivitātes, kuras tiks īstenotas 2. semestrī
Darba pasaules iepazīšana. Drona operatora profesija (Biedriba „MVV”).
Nodarbības laikā skolēni iegūs informāciju par mūsdienīgo tehnoloģiju pielietošanu lauksaimniecības nozarē, publiskos pasākumos, dažādu dienestu darbībā. Drona operators izstāstīs jauniešiem ne tikai par lidaparāta uzbūvi, tā funkcijām un darbības principiem, bet arī par dronu izmantošanas noteikumiem pilsētā un ārpus tās. Nodarbības noslēgumā skolēniem būs iespēja piedalīties drona ekspluatācijas procesā skolas pagalmā vai sporta zalē nelabvelīgos laika apstākļos. Pasākums paredzēts 7. - 8. klasei (30 izgl.).
Darba pasaules iepazīšana. Vides veidošanas un pārvaldības profesiju pasaule (Biedrība „Gallerhof”).
Nodarbība jauniešiem, kas plāno kļūt vai tikai interesējas par būvniecības nozari un inženierzinātnēm. Nodarbības laikā skolēni tiks iepazīstināti ar arhitektūras un būvniecības nozares specifiku. Jaunieši uzzinās par to, kas ir ainavu arhitektūra un plānošana, kādas ir atšķirības starp arhitektu un ainavu arhitektu, kādas ir izglītības un prakses iespējas. Pasākums paredzēts 8. - 9. klasei (30 izgl.) (2 akad. st.)
.........................................................
Noderīgas interneta adreses: